Vi ville komma in på Ace Hotel på en lördagkväll så vi tog ”genvägen” genom att signa upp för middag på The Breslin som är hotellets restaurang. På så sätt kan man gå sidoingången in till hotellet. Det går inte att boka bord på The Breslin utan man får vänta. De sa 1,5 timmar, vi väntade 1 h 50 min men roade oss på Ace Hotel under tiden. Trendkänsliga gäster, dyra drinkar och stort plus för fotoautomaten a la köpcenter (ni vet, sådana där bås som tar 4 kort som man kan använda till passet) de hade i mitten av foajén! Sjukt kul!
Men där slutade tyvärr det roliga, efter närmare 2 timmars väntan och högt kurrande magar hade vi ganska höga förväntningar på The Breslin. Speciellt eftersom vi visste att det var samma koncept och ägare som The Spotted Pig (se tidigare inlägg) som vi fått veta i efterhand har en Michelin-stjärna.
Tyvärr kom inte The Breslin i närheten av The Spotted Pig. Till exempel var servicen helt katastrofal! Vi var helt ignorerade även om vi viftade högt med armarna i luften som vi vore i sjönöd. Det var otroligt rörigt i servicen och det var helt enkelt ”för många kockar”, men inte i köket menat... Maten överraskande inte något särskilt, ganska medioker och lever inte upp till syrran i West Village. Tyvärr jag tror att mycket av helhetsintycket drogs ner av att servicen var så ouppmärksam och rörig. Kanske skulle The Breslin kunna bli en bättre upplevelse om man gick dit en vardagskväll och de skickar personalen på en time management och uppmärksamhetskurs?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar