tisdag 26 januari 2010

Go Rangers! Madison Square Garden





Måndagskväll = Hockeykväll! Tillsammans med Peter W och hans två kollegor chansade vi på att kunna köpa biljetter i box office på plats i Madison Sqare Garden. Kom dit när kassan öppnar (ca 1,5 timme innan matchstart). Det finns blandade biljetter kvar och vi lyckades knipa 5 biljetter (sitta tillsammans) på näst högsta läktaren för 69 dolls styck. Helt ok platser!

Jag hade dock lite svårt att koncentrera mig på matchen under hela första perioden då jag fascinerat med stora ögon satt och tittade på alla dessa människor! Jag lovar att de åt och drack precis lika mycket som de hade fokus på matchen. Vågar nästan dra till med att maten och ölen fick mer uppmärksamhet... Det var helt galet!! Potatischips, popcorn i box, sockervadd i regnbågens färger (på samma gång), nötter, nachos, Hot dogs, hamburgare, sushi och framförallt öl i paritet med Andorras årsförbrukning.
Pausunderhållningen var allt i en salig röra; Olika sponsor-tävlingars vinnare som skulle skjuta straffar i ett hål mindre än pucken (i princip), Human Puck Race, barn som åker med på ismaskinen, sms-hälsningar på jumbotronen osv osv. Jag var helt matt av alla intryck när matchen var klar.

Jo, Rangers förlorade matchen mot Penguins med 4-2. Det kändes som spelarna hade en "vanlig måndag på jobbet", det var ganska oinspirerad hockey största delen av matchen men några gången under andra perioden glödde det till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar