måndag 29 mars 2010

Café Gitane


Café Gitane huserar i The Jane Hotel´s entréplan. Lillasyrra till Café Gitane som ligger på Mott St i NoLita.
Fransk/marockanskt kök. Kryddigt! Vi var där på lunch och jag tog in en smoked trout salad med svarta linser, torkade tranbär, valnötter och getost. Fantastisk kryddning med kanel och 10 andra kryddor jag inte kunde urskilja. (hur ska jag kunna replikera detta hemma undrar jag? för det vill jag!) Ville tog in grilled aioli parmesan bread med prosciutto. Åhhh, bröd-oman som jag är var ju detta ett trumfkort! Underbart bröd även denna med massor av kryddor såsom chilliflakes och vitlök.
Som side order tog vi in avokadomacka. Den var dränkt i citron och toppad med chilliflakes. Först var vi skeptiska till citronens dominans med det var faktiskt riktigt friskt!

http://www.cafegitanenyc.com/ (webbsidan är under konstruktion)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar